2.6.13

Kerabu Taugeh KerangKacangbotol

Bismillahirahmanirahim

Cuaca pagi yang tenang, buat otak logat fikir nak masak ape. Dicampur dengan perut bergelodak lagi ni kan kelaparan even dan menyumbat roti canai Pak Din dua keping tuuuu! Tangki ape ntah badan ni...hehe isi macam-macam mana tak kembang.....*buka pekung di dada lak*

Pikir punya pikir, capai kata sepakat masak lemak ikan jenahak dan kerabu taugeh...macam biasa la kan...lauk ni i pandai masak. haha....Yang lain masih dalam proses belajar dan belajar... Lalalala

KerabuTaugehKerangKacangBotol :)


Ok. Dah siap. hahahaha.....

1. Taugeh dibersihkan dan dibuang ekor yang berjuntai. hehehehe
Masa ni mood dan semangat kena tinggi menggunung....kalau tak memang bosan nak membuang ekor taugeh!

2. Kerang direbus........


3. Bawang besar, kacang botol, bunga kantan, cili padi....
Bahan-bahan ni dihiris halus dan kalau nak pedas leh xtrakan cili padi :)

4. Tomato dipotong dadu dan perahan air limau

5. Santan 4sudu besar... *kasi lemak-lemak masin gitooo*

6. Jangan lupa tambahkan kerisik..... Gaul semua bahan dan tambah garam dan perisa...... Dannnnnn SIAPPPPPPPPPPPPPPP! Melepsss sangat rasanya..simpan dalam peti sejuk sekejap dan makan dengan nasi panas...Ratah begitu pun sedap jugak dik nonnn



SELAMAT MENCUBA dan MERASA :)

setengah tahun

Bismillah
setengah tahun suka derita tutup cerita
yuk
buka perenggan baru
mula buku baru
wangi bau

mahu senyum sampai telinga
sampai hujung tahun

moga setengah tahun kedua ni
ada berita gembira berganda

usaha.doa.tawakal
kesayangan hamba
Nurul Dania Batriesyia - 5year
Nurul Dharwiena Basyirah - 1year

good luck sayang kakak ni...........banyak A  :)