28.12.12

lena

Bismillahirahmanirahim

Pagi-pagi memang tak nampak matahari terbit. Kalau bangun pun sudah separuh!
Astaghfirullah.

Mana hilang semua kata semangat yang aku susun malam sebelum lena
Mana hilang iman yang kau kumpul sebelum lena
Mana hilang !

Salah diri bukan salah siapa

<3 teh

27.12.12

Sepi

Bismilllahirahmanirahim.

Alhamdulillah. penghujung tahun masih lagi segar diri luaran. tapi dalaman masih kosong.

Ya Allah, aku abaikan banyak benda. banyak sangat aku buat lepas tangan tanpa peduli

Allah peduli akan permintaan aku, tapi aku......kurang taat pada perintah Ilahi.

Mana hilang nilai Islam dalam diri ini...

Berjanji susun bagai air mengalir tapi laksana hilang ditiup angin....

Adakala iman duduk atas puncak...

Ada masa jatuh terjelupuk bawah tanah...

Benar, aku manusia alpa....

Tapi, kalau buat2 alpa, APAKAH?

Allah, terima taubatku.

10.12.12

Menjelang walimatul urus

Bismillah.......

Semalam last day keje. Memang bersorak sakan la kan..Mane taknye..Baru la rasa masa tu luas nak buat persediaan Walimah kembar aku nie ha....waduh2.....capek bangat seh! *campuran sikit

Pagi2 je dah bangun sarap n menjelajah sekitar batang kali untuk mengedar kad...seminggu je lagi...baru nak menjemput. hehe...ramai jugak la jiran2 menunggu...takut sangat kami ni tak menjemput...

Pastu mengemas rumah macam nak pengsan. memang penat giler. naseb baek diberi ruang untuk update diari maya nie...

Nanti la sambung!

8.12.12

TerLaJaK.

Bismillah. Sabtu yang sungguh malang permulaannya. Bukan salah sesiapa sebab sedang belajar untuk membiasakan diri sendiri rasa  bersalah tanpa perlu tunding jari. kirenya nak jadi lebih tanggungjawab dengan diri sendiri la kan...Al-Maklumlah umur dah nak masuk dua lima tahun... banyak benda nak kene ubah slowly....disebabkan update guna fon, makanya ngak bisa pecahkan perenggan. Ohhhhhh! tulis dalam satu rangkap begini kene potong markah!!!!! tapi xpe.....today sepatutnya aku kene masuk keje 9am tapiiiiiii bangun pun 9:15am......sooooooo teruk la kannn....kelam kabut ribut kalut siapkan diri.....yang penting mandi.gosokgigi. biarlah masuk lambat sikit pun...kepala memang kosong giler....apa nak jadi...apa nak jadi ...*joget lambak s.m salim kejap......and now i feel more better sebab dh motivasikan diri sendiri...tp kena hukum diri sendiri jugak sebab dh buat kesalahan bangun lambat.....denda masih dlm fikiran....any suggestion????         teh <3

7.12.12

tambah.ve

Bismillah. Hari ni memang membosankan....dah la besok kene kerja...oh! no. esok langsung takde kelas. tapi kene mai gak keje....sudahnya nanti, aku tengok muka kau n kau tengok muka aku kannnnnsss......tapi...tapi......kalau daripada aspek motivasi, apa yang kita fikir, itulah yg kita rasa dan itu yg kita dapat...so, kene selalu think positive....u can do it teh...kau kene positive dan dpt positive rasa positive..........

2.12.12

bulan disember

Bismillahirahmannirahim. Cukup kuat ujian Allah.