16.5.12

Kek Lapis Asam Bonda

Bismillah.....amek gambar ni lama dah masa hari raya tahun 2011.....menu utama yang mesti ada meja tiap kali raya, KEK LAPIS ASAM BONDA...paling mudah nak buat. paling sedap. paling dan paling paling lama bertahan..Inilah keistimewaan negeri kenyalang, KEK LAPIS....kalau buat betul2 dengan bahan yang berkualiti paling 'koman' boleh tahan hampir 1/2 tahun. Tapi kene simpan dalam peti ais la..baru la tak berkulat. Kata orang lagi lama simpan, lagi sedap. Meresap-resap rasa asamnya tu... hehe...Walaweyh!

*kurang sikit idea nak menulis,  jadi moh saya hamparkan gegambar untuk tatapan pembaca......[macam normala samsudin lak. hehehehe]

















#selamat mencuba ye kawan² semua   :)

3 comments:

  1. Ohho... kakak ingat siap terus ngap - tapi untuk jual ye... good income nie...:)

    ReplyDelete
  2. kak. kalau nak ngap kene beli la... hehehe

    ReplyDelete
  3. bole tau berapa byk mo pki biskut meri,butter n gula kastor tu?tq... ;) suka sgt kek ni..teringin mau buat..

    ReplyDelete