26.3.11

perlu mencoret sesuatu

pagi yang bening. Aku bangun untuk lunaskan tanggugjawab kepada Ilahi. Namun hati sayu saat itu semakin hampir. Yup ! Semakin hampir untuk pulang ke rumah. Kesabaran itu menguji. Satu ujian tahap keImanan.
Pagi itu juga lunaskan tanggugjawab sebagai seorang mahasisiwi. Siapkan tugasan kumpulan yang aku boleh bagi sepuluh jari tanda BAGUS. hehe. Komitmen. Tanpa rungutan. Walaupun pelbagai badai melanda kami. :)

9.44 pagi sehingga 1.15 petang. Sungguh menguji. Lokasi dekat je dengan kolej. tetapi Kuasa Tuhan menambah lagi tahap kesabaran kami setelah hujan rahmat diturunkan. Redha itu ketenangan bagi aku.

Pulang sahaja , bersihkan diri. Jangan bertangguh. Satu lagi sikap yang aku sedang ubah perlahan-lahan. Meskipun keletihan sukar digambarkan. Namun tiada apa yang mampu aku ucapkan saat air itu singgah ke tubuh. Kesegaran yang maksimum ! Sungguh !

Masa untuk makan dan rehat.........

Ketika itu aku membayangkan. Lalu membawa kepada mimpi sebagai teman tidur ku.
Sungguh tiada niat mahu begitu sebab ia tak kan berlaku !

Kebenaran kekadang menyakitkan namun kebenaran harus dikongsi sebagai satu kegembiraan.

bayi tidur . apa dalam fikiran mereka?

No comments:

Post a Comment