15.12.11

sakit

Ya Allah.
Kurangkan rasa sakit ini

26.11.11

Pra-L (D)

Assalamualaikum...

Alhamdullilah. selesai dah Pra-L...
first time pegang stereng kereta dan bergerak. haha. lawak memang lawak tapi seronok sebab bertambah lagi satu kemahiran aku

terimas sesangat kepada mereka yang sudi menderma kepada ku ini...

:)

22.11.11

racun berbisa

Assalamualaikum

selesai sudah hubungan aku dengan dia....Dia juga begitu memahami dan sungguh mempertahankan hubungan kami ini.

cumanya aku ingin bercerita mengenai sikap aku ni
aku ada beberapa sikap buruk yang perlu aku buang:

mulut
perangai
sikap tangguh
kene yakin
jangan malas
hangat-hangat tahi ayam
cakap besar!

erm
aku taknak penghujungnya aku akan kecewa dan sesal
lalu aku sendiri kene ubah
kene usaha
berubah!

yakin aku mampu
YAKIN Allah akan bantu!

semayang kerana Allah

Please

12.11.11

kedah utara

Assalamualaikum
Perjalanan dari Ipoh ------> UUM memang memenatkan...Berjalan siang memang panjang...jenuh, sakit punkoq aku weyhhhh... dekat tapi jauh. Almaklumlah, kat penang tu jem pulekkkkkkkkkkk

Beberapa hari sebelum ni, aku tak pasti dengan hati aku yang sangat keras untuk kembali ke realiti di UUM..
aku malas, sebab ape ntah...assignment x siap?? maybe....cumanya tak pasti sangat2

bila sampai je kat area sg.petani dah nampak sawah padi terbentang hijau lebar, perghhhhhhhhh! TERUS semangat weyh nak sampai UUM...sungguh...dan skang aku dah siap mengemas, siap jumpa bestfriend resa dan syafiQ...... dan skang duk sebuk nak tengok2 ape nak buat esok..   :)

Peace yoooooo

3.11.11

syurga di rumah

Assalamualaikum semua

Syurga benar-benar di rumah
aku menikmati nya....

rasa seakan mahu bercuti sekian lamanya
Sintok dengan rakan2 pun best cumanya tak sebest di rumah.

mahu di rumah
kecil. sempit
tapi cukup sempurna

30.10.11

sepet korean

Assalamualaikum

Sekarang sudah menjadi peminat korean puleeekkkk!
mamat sepet. pesal hensem sangat nie!  hehe

melayan cerita FULL HOUSE. padahal dah berkurun dah cerita tu... dok tengok member layan cerita tu macam sakan je.. nak gak try... *xmo ketinggalan katanya* haha

OK. sungguh melalaikan. mengasyikkan. hensem.

24.10.11

sempoi

Assalamualaikum

Hari ini aku nak sempoi2 dengan blog aku.
bila aku rasa perlu untuk aku bermadah helah, aku bermadah!

paling penting positif.
kawan negatif! sila nyah kau... hehe

malam ini sungguh dingin

Assalamualaikum

semalaman aku berfikir sebegini
aku syahdu Ya Allah

Ya Allah. aku mohon.
jangan Kau jauhkan rahmatMu keatasku
jangan Kau gelapkan hatiku ini

9.10.11

sesal

Assalamualaikum


sesal itu berpanjangan!

Allah

ampunkan aku

6.10.11

berat!~

Assalamualaikum.
Alhamdullilah. Allah masih mengurniakan kesihatan yang baik untuk aku menghirup udara yang nyaman ini.
Aku masih segar. sihat. walaupun kekadang tidak cergas.

Aku bersyukur
Aku mencariMu Ya Allah. Jangan Kau jauhkan rahmatMu kepadaku.

Aku hamba yang tidak taat  :(

3.10.11

semakin jauh

Assalamualaikum
Ya Allah. aku semakin jauh
Ya Allah

aku semakin jauh dengan segala nya
aku semakin jauh dengan rahmatMu

aku tergelincir dilandasan yang aku sendiri bina.

9.9.11

graph iman

as salam
graf iman ku kini semakin merudum
adakalanya ia naik menggung
Ya Allah. bantu la aku
Ya Allah. berikan rahmatMu.

8.9.11

rahsia Allah

As salam
antara rahsia Allah ialah jodoh kita
aku berdoa aku di jodohkan dengan seorang jejaka yang baik tingkah laku nya, keluarganya, peribadinya. Amin :)

Pilihan

As salam
Pilihan dalam menjalani kehidupan ini
Sudah terbentang luas benar jalan ini. selang seli punya simpang hitam.
Hitam itu jika hati bersih pasti jelas ternampak
Hitam itu jika hitam hati nampak suci bersih, lalu jalan lurus akan kelihatan hitam

Lalu. Pilih la jalan yang diredhai oleh Allah s.w.t
InsyaAllah kita dalam jagaanNya. Amin

8.8.11

Nikmat Ramadhan

As salam
Ya Allah, Alhamdullilah segala puji bagi diriMu Ya Allah
Masih lagi aku mampu menghirup terik ramadhan kali ini. Masih lagi tubuh ini tegar berpuasa dengan lebih baik bulan mulia ini

Syukur Ya Allah, dikurniakan satu bulan untuk ketenangan. Dikurniakan satu bulan penuh kerahmatan.
Aku syukur aku punya kesedaran yang dikau kurniakan
untuk bersujud kepadaMu dalam keadaan senang mahupun sukar
masih mampu lidah lafaz zikir setiap masa

belum pernah aku setenang ini. Ini bahagia yang aku cari selama ini
Ini jawapan kepada petunjuk selama ini Ya Allah
Ini lah jawapan yang aku cari.

Tetapkan iman aku supaya kekal begini hingga aku putus nyawa Ya Allah
aku mohon kepadaMu supaya aku cekal menghadapai dugaan dan setiap ujianMu Ya Allah.

28.7.11

sepi

as salam
Ya Allah
Lama betul tak update blog ni. Dalam kepala sudah mcm2 mahu tulis tp bila jari ini bertemu aksara selalu gagal menyusun kata

:)

Apa yang penting di sini adalah *OK, nampak skema sgt pulekkk*
Btw, A- untuk praktikal is good for me. tunggang je ayat ni. songsang mcm kelahiran aku! grrrr

Usaha semua berbaloi. Usaha sudah. Doa sudah. Tawakal sudah. Hasilnya inilah. Alhamdulillah Ya Allah :)

12.7.11

ujian karma

As salam
Ya Allah, benar-benar ujian itu melanggar hati ini terluka
kesabaran dengan berbekalkan sikap profesional. sikap sabar
aku sabar dengan ujian yang kau berikan.

aku tahu biar manusia manusia meninggalkan aku, Kau sentiasa di sisi umat Mu Ya Allah

1.7.11

jumaat yang dingin

as salam
sempat lagi aku meng-UPDATE aku nye entry kali ni...
pagi2 lagi sudah hujan renyai2 pastu lebat dan lebat.......jumaat ini hujan memang rahmat. memang dingin. Syukur.

:)

30.6.11

takdir dan jodoh

as salam
soal jodoh itu Allah sudah tulis siapa
soal takdir itu kita redha dengan ketentuanNya
InsyaAllah.

aku mahu sendiri. menyendiri. perbaiki diri
maaf kepada dia
sila jauh untuk menjaga!

25.6.11

ahad dua puluh enam enam

As salam
Alhamdullilah, usia kini menjangkau 23tahun. Alhamdullilah ya Allah, masih lagi aku ini bernafas untuk berbakti di bumi Mu ini

aku kini rasa syukur kerana dengan usia 23tahun aku sudah hampir mencapai impian ku menjadi seorang guru. Walaupun belum confirm kerja lagi, aku semakin lihat cerah jalan masa depan aku di depan. Semoga impian ini aku tinggikan semangatnya. Semoga aku tidak tersungkur, jika jatuh aku mampu bangkit dengan semangat yang lebih waja!

usia 23tahun ini telah membina sesuatu dalam cara hidup aku. dengan lebih tenang. dengan lebih tabah. dengan lebih fokus terbuka dan taat kepadaMu Ya Allah

usia 23tahun ini juga aku mahu membina sesuatu yang dinamakan sesuatu diluar kotak akalku.  :)

usia 23tahun ini aku mahu melabuhkan hijabku
usia 23tahun ini aku mahu menjadi muslimah sejati
usia 23tahun ini aku mahu menangkis segala sikap burukku
usia 23tahun ini juga usia matangku meninggalkan segala keburukan.....

usia 23tahun ini aku sudah semakin berusia dewasa. Amin........

: : Ya Allah, Kau ampunkanlah dosaku, dosa kedua ibubapaku dan dosa adikberadikku
    Ya Allah, Kau terangkanlah hatiku ini rapat kepadaMu.
    Ya Allah, Kau bersihkan hatiku ini untuk beribadat kepadaMU
    Ya Allah, Kau limpahkan kurniaan rezeki kepadaku....
    Ya Allah, Kau berkatikalah, redhakanlah setiap langkahku diatas hak Mu ini......
    Ya Allah, sesungguhnya aku hamba yang kerdil disisiMu......ini sahaja pintaku Ya Allah..Amin


its me lah  ♥

24.6.11

alhamdullilah

bila kau rasa kau seliuh, jangan mengeluh | Allah ada
bila kau rasa kau di atas, jangan riak | Allah ada
bila kau rasa kau sendiri, jangan menyepi | Allah ada
bila kau rasa kau begitu begini, jangan kau rasa kau tidak dihargai, disayangi kerna Allah sentiasa ada disisi kita.InsyaAllah

Berimanlah kepadaNya. Amin  :)

18.6.11

sahabat

as salam...
Ya Allah. sungguh dugaan bila dikirimkan sahabat sebegini rupa Ya Allah
Sungguh dugaan bila aku sendiri tidak mampu nak mengendalikannya
Sungguh dugaan bila keputusan aku terletak didalam hati dan bukannya di bibir

Ya Allah. aku mahu sahabat yang sama2 memotivasikan aku!
kurniakanlah insan itu kepada ku Ya Allah

result sem enam

as salam.
alhamdullilah. Syukur atas segala kepayahan dan dugaan sepanjang perjalanan lepas. Berbaloi balasan yang diterima. Sangat setimpal. Tahu takat mana kemampuan.....Jadi ini hasilnya

15.6.11

Panjatkan kesyukuran ^^

As salam
Alhamdullilah Ya Allah
segalanya berjalan dengan lancar. Sungguh aku bersyukur atas segala kurniaan rezeki ini.  :)

12.6.11

Ya Allah.

As salam
Mohon Allah s.w.t permudahkan segala urusan hambaMu ini ye. Ya Allah, aku benar2 marah. Ya Allah Kau Maha Mengetahui.

Ya Allah. Aku lemah kini. tapi aku tidak mahu lemah sebegini. Banyak lagi perlu aku tempuh Ya Allah. aku kene kuat. Takkan aku lemah dengan dia yang remeh temeh Ya Allah

Ya Allah
sahabat itu benar seperti minyak wangi. Haruman itu cermin baik buruk segalanya.

Ya Allah
dekatkan lah sahabat yang positif tingkah dan akalnya pemikiran kepadaku Ya Allah
aku mahu sama2 mereka memotivasikan diri.
aku ingin jauh dari orang yang NEGATIF!

11.6.11

permulaan praktikal

As salam
Hari ni bangun2 je terima mcj yang agak menyeliuhkan perasaan aku. Mana tak nye, bercongak2 ape pulak la yg akan berlaku hari ini.
Alhamdullilah, semuanya berjalan dengan lancar walaupun tersedu2. InsyaAllah akan cuba memotivasikan diri sendiri.

Cuma kesal sedikit dengan sikap. sikap dan sikap. Redha. =)

Layan MaharajaLawak macam nie la... Sengeh sengeh Sengeh
As salam
Tangan nie laju je nak menaip. Tidak tahu lah kenapa. Mungkin kerana tempat yang selesa. Idea yng mencurah ataupun faktor perut yang kekenyangan sederhana. *wah* bunyi seperti ayat novel kan. hehe. baru lepas membaca suku muka surat novel tajuk ape?? Sudah lupe pulekkkk.

Yang pasti hari ini walaupun sedikit seliuh, aku rasa syukur pada Ilahi atas kurniaan setiap inci kenikmatan yang diberi kepada hambanya. Alhamdulillah. Semoga aku tidak lagi lalai dan halfway seperti sebelum ini. Sudah letih mahu menulis sesuatu janji dihujung muka diari.

InsyaAllah. Aku mahu seperti seketika dahulu. Mummy dan Daddy senyum. Sudah cukup puas segala kepenatan untuk itu. Hehe.

:)

10.6.11

dugaan Allah semanis pembalasannya

As salam.
Dugaan Allah bagi sangat pedih untuk aku terima. Namun aku terima sebab Allah berjanji untuk memberi dugaan kepada hambaNya setakat kemampuan yang ditanggung oleh hambaNya. InsyaAllah. Aku memandang dugaan ini sebagai satu pembalasan yang manis bakal aku terima. Aku redha.

Segala jasa, penat lelah, susah payah yang diberikan kepada mereka, aku mampu berdoa Allah yang mampu membalas jasa mereka. Sungguh aku memang tak mampu nak balas segala jasa mereka. Aku hanya mampu berdoa, dan berkelakuan yang baik sepanjang di bawah jagaan mereka. InsyaAllah.

Sejak dua menjak ni kan *ayat johan* hehe, penulisan aku agak Islamik sikit. Alhamdullilah. Sape je nak bace. Aku je lah yang bace. hehe

OK. sudah mahu Maghrib, yuk bersedia mahu Maghrib ye.
= p

Sepuluhjunsebelas

As salam
Tinggal beberapa hari je lagi nak start praktikal. Serius perasaan ini bermacam2. Nervous, takut, gementar (OK. semua nak same maksud je). Dari mana nak bermula. Aiyooo. Memang kalut sungguh

Aku skang ni tengah belajar agama dengan perlahan. InsyaAllah. Semoga doa aku diperkenankan Ilahi. Aku mahu menjadi seorang anak yang baik. Aku mahu menjadi umat Islam yang berjaya. Aku mahu mencuba dan terus maintain kan graph.

Tetapi, alangkah mudah sebagai seorang umat Islam hati ini disuntik bisikan syaitan. Sesaat beristighfar, sesaat lagi sudah berdosa hati. MasyaAllah

Solat mahu dilengkapkan. Al-Quran mahu menjadi basah lidah. Zikir jadi peneman. InsyaAllah, semua menjadi pendinding kepada kejayaan. Doa ibubapa juga ^^

3.6.11

percutian dua minggu

As salam
percutian dua minggu ini sudah cukup membuat segala urat-urat ku kembali relaks.... Maksudnya relaks dari segala masalah yang bersarang di otak kepala! Serius 'rumahku syurgaku' hehehe. Relaks semahu-mahunya walaupun 'bertugas' sepenuh masa menjadi suri rumah! Aku suka kerja aku. Lalalalalala


it's me. edit by adik dieba!

20.5.11

teh is crying

As salam
Menjunjung kasihMu Ya Allah
kurniaan alam dan hati kecil ini pada semua hambaMu

Ya Allah
begitu besar ujianMu sejak akhir2 ini
benar-benar menguji tahap penantian, kesabaran, pemikiran, keputusan
segalanya bermain dalam serentak

Ya Allah
aku lemah lesu
aku tidak mampu menjawab
aku tidak mampu menjadi begitu begitu
aku hanya mampu diam
sehinggas situasi itu memijak2 aku

Ya Allah
aku tidak punya telinga lain mahu mendengar
aku tidak punya insan lain mahu meluah
tapi
aku punyaMu Ya Allah
sentiasa disisi hambaMu yang mendambakan Mu

Ya Allah 
sungguh manusia ini bermacam ragam
sungguh Ya Allah manusia ciptaanMu ini
untuk belajar memahami

Ya Allah
dengarlah rintihan ini
dengarlah keluhan ini
ringankan dan permudahkan segala Ya Allah

Ya Allah
ku mohon semoga ujian ini menjanjikan kebahagian di masa depan
semoga 'hujan' ini diganti dengan pelangi indah
semoga ujian ini mengukuhkan lagi imanku

Ya Allah
jangan kau jauh pada hambaMu ini
jangan Ya Allah

Ya Allah
aku memohon rahmat dan keberkatan
sepanjang aku menghela nafas
di atas bumi yang nyata kepunyaan Kau Ya Allah

Ya Allah
Ya Rahman
Ya Rahim

Amin
-akhirnya Teh is Crying-

sob sob sob

source: Google Image

17.5.11

kosong

As salam
Jiwa kini tenang otak kosong!

bersatu di SINTOK

As salam
Setiap kali nak bukak entry pasti kering idea di sedut hangat! Jadi, bagaimana kan tidak sebaris backspace sebaris backspace. Huhu
Perlu untuk menulis sebab tidak mahu mati idea begitu sahaja
OK. direct to the point

Tarikh: 12.5.11-15.5.11
Sepanjang tempoh itu YAYA menginap di bumi Sintok untuk bergumbira! First time dia mai sini, begitu teruja sekeliling melihat. Femes sekejap.

Koleksi Gambaran Berdua

koleksi tp sekeping je. eheh. Lex LU !

9.5.11

tulisan dan tingkah laku

As salam
tulisan dan tingkah laku jelas nyata perkara berbeza
manusia menulis dirinya baik belum tentu berkelakuan baik

kalau manusia jujur dengan tulisan, aman dunia. senyum sampai telinga!
kalau manusia jujur dengan tulisan, tiada warna dunia

perlunye pro and kontra supaya manusia tidak terlalu selesa berada di atas dan tak perlu merendah sampai mencium lantai *kecuali bersujud ke hadrat Ilahi*

ada yang mengaku begitu begini tetapi tidak. itu hipokrit!
diam.

7.5.11

saya sayang universiti saya

As salam
selesai sudah peperangan mental IsuMoral. Jenuh tangan curah idea. Naseb baik tangan dan jari takde mulot. Kalau tak dah membebel. hehe


OK. sejak2 aku join uumKini ni macam2 aku dengar. tohmahan, kritikan, kutukan, nasihat, pandangan dan segala macam lah. erm. UUM sedang bergolak dengan emosi mahasiswa/i nya. wahh. Jangan ade ape2 masalah la ye. Aku Pencinta Keamanan lah !
Pagi tadi jam 530pagi cetus satu idea nak tulis sesuatu di doc. uumKini tu


6.5.11

hari ini kau datang riang

as salam
jumaat ini masih mahu menjengah dengan tenang
jumaat penghulu segala hari yang aku rasa bisa mendebarkan
saat ketika ini. keadaan bergolak ,
masih lagi mahu jumaat datang

bila Allah janjikan kiamat
usah dihitung beberapa kali lagi jumaat itu
kerna ia tetap menjadi rahsia Allah
usah kau ramal. kerana tanda-tanda itu sudah semakin jelas

bila jumaat ini masih menjelma
berzikir, berselawat, bertaubat
seakan-akan jumaat depan tidak lagi kelihatan

Subhanallah, Alhamdullilah, Allahuakhbar

Berselawat tanpa tunggu lidah kaku

jangan pernah lekang basah di bibir

5.5.11

sem enam sem genap

as salam
sem enam sudah ye. lagi dua sem je lagi. ha. jadi. masa nak memecut selaju F1 ye. bukan lagi mengensot macam suster.
sem enam sudah masuk 23tahun. maka jadinya aku kene lebih peka dengan keperluan sendiri berbanding memenuhi kehendak remeh sesiapa. Sudah muak dengan mereka2 yang semacam kulit popia. haha. apa maksud nya tu. biar lah aku sahaja yang mengerti.
sem enam jugak buat aku rasa siapa yang rakan sebenar.
sem enam aku kenal masak-masak semasaknya ye !
jadi, berhati-hati memilih rakan2. auwwwww

*sahabat itu seharusnya jujur*

4.5.11

wah. sudah lama aku mendiam

as salam
panjangnye tajuk entry kali ni. alolo. macam tajuk lagu si yus ML la pulak..
erm. bercerita tentang perkembangan. Aku semakin baik dan baik. sudah mula bersendiri. berdiam

Malas nak masuk campur tentang perasaan sesiapa. Akhirnya aku juga yang terpaksa tunduk dengan kesalah bukan atas bahu aku !

OK. serangkap sajak

Puitis hati terus ke hati
bila bergerak tingkah laku
masih kaku buat-buat tidak mengerti

Puitis jiwa terus ke mata
kalau dia membaca
dia mesti senyum buat-buat ngerti

sayasayangdiadancintadia

22.4.11

sukan perasaan

As'salam. hari ini sukan Pendidik. aku AJK aktiviti. Memang penat tak tertahan. Sabo je lah. Muka semakin gelap berbelang. Persekitaran agak muram pada awalnya, semakin hangat bila waktu beranjak !
Memang best.

sedikit luahan:
aku melihat dia di situ. DIAM
tidak mahu berganjak dari lokasi
bukan mahu cemburu tetapi perasaan itu sama di ulang-ulang
soalan dan persoalan
'kenapa mahu berjanji jika sering melukakan'
sudah beringat dan mengingat
berkali-kali kata
usah disimpan rasa bukan rasa cinta tetapi dasar mahu sebuah PUJIAN !

mata berair, hati menangis
masih mampu tersenyum walau mata berkaca :,(

ikhlas,
TM | april, 2011

21.4.11

S E P I . semalam masih bersahut

semalam masih sepi
sudah lama aku sepi dari menjenguk
sudah kemarau idea mahu diluah
sudah gemuruh jiwa tiap kali mahu menaip
seakan tidak kena gabungan kata-kata

biar aku sepi seketika
mahu mengait kata agar terhampar satu makna yang simbolik !

sepi. semalam masih bersahut
seakan mahu tangisi penglihatan kaku

8.4.11

sedang meringkuk

Meringkuk aku di atas awangan
Aku diam . fikir . tenung
Tindakan tiada

Tidak mahu jatuh menjunam !
Oh Ya Allah.........

7.4.11

cukup ! Marah ni

Marah tu masih bersisa
Sedikit demi sedikit hilang
tapi tidak mahu berulang
jadi mengubah menjadi seorang
yang sangat pentingkan diri sendiri
membuat alasan supaya tiada yang berkecil hati
Marah bukan untuk mengeji
tapi untuk pengajaran
cuma dengan harapan ia paham.
maksud alasan untuk mengelak

binatang pun ada rasa marah. Tapi COMEL !




Sumber imej : Google  :)

6.4.11

Semalam itu nokhtah bagi sebuah peristiwa

semalam itu hari semalam
yang perlu jika perit
tidak mahu diulang
yang perlu jika indah
mahu mengulang berkali
tapi perkara yang semalam
bukan sebulat-bulat mahu jadi hari ini
bukan mahu serupa seiras kejadian
sama tetapi tidak serupa
umpama kembar seiras namun masih bisa di bezakan

semalam juga adalah noktah kepada peristiwa
yang aku rasa tidak mampu aku mahu ulang lagi
jika keperitan itu yang aku rasa

semalam jika seperti hari ini.
masih senyum indah
masih puas
mahu lagi esok hari
puas seperti hari ini

semalam aku habiskan dengan noktah
dengan harapan mahu menggapai impian hari ini

pengajaran :
mahu menjadi seekor helang daripada mahu menjadi badak sumbu bergelumang lumpur | dr.halim mohamed. 2011 |

31.3.11

Taubat


Ya Allah, lapangkan hati ku ini.
Ya Allah, terima la taubatku.
Ya Allah, aku mahu berada di jalan lurus mu.
Ya Allah, sentiasa Kau berada di sisiku
Ya Allah, sungguh aku mahu berubah
Ya Allah, tetapkan Imanku. Tingkatkan Imaku
Ya Allah, aku malu memijak kaki di bumi ini
Ya Allah, aku malu mahu menghirup nikmatmu
Ya Allah, aku malu mahu memaling
Ya Allah, aku tidak layak mahu menjengah keSyurgaMu
Ya Allah, aku sungguh tidak mahu jejak ke NerakaMu
Ya Allah, satu ku mohon padaMu
Ya Allah, Kau panjangkan usiaku agar aku mampu bertaubat. Agar aku mampu mengubah hidupku
Ya Allah, Kau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang.

Aku mahu lakukannya. Doakan. Amin 

28.3.11

aku mahu pulang

As salam
Sedang mengemas mahu pulang. Last balik raya cina. Makna nya dah sebulan lebih memerah otak di Bumi Sintok ni. dah bermacam-macam situasi aku harungi. Alhamdullilah semua berjalan lancar dan dipermudahkan.
Seminggu bukan satu tempoh yang lama. Singkat sangat nak mencurah rindu kepada keluarga tersayang. ♥

Sungguhpun begitu, aku masih pasti akak merindui kawan-kawan (eh, aku balik kejap je lah !)
Rabu dan khamis. Kelas yang sungguh aktif.
Tapi makin lama aku duduk di sini makin tekanan. Kebanyakkan situasi aku sentiasa berada di tengah-tengah. Jarang sekali aku berada di pihak benar mahupun pihak salah. Tengah itu lebih tekanan. Sebab ada dua pilihan !

Pilihan dalam hidup kekadang silap. Kekadang betul. Cuma masih lemah untuk menilai sejauh mana kebetulan pilihan itu.

Mengambil keputusan untuk menggapai cinta Ilahi sebelum aku jatuh pada cinta insani.
Kerana aku sedar cinta Ilahi membawa aku kepada pilihan yang tepat. Cinta Ilahi juga yang membantu aku di akhirat.
Cinta Ilahi mampu memimpin aku ke jalan yang lurus. Cinta Ilahi juga mampu membawa aku kepada pencinta Ilahi.

Nauzubiilah. Betapa besar dosaku padaMu. Betapa jauh aku tersasar dari jalanMu....

Semoga Allah masih kuatkan Iman aku untuk membuat keputusan.
Kemurkaan Allah aku mengambil kira sebelum aku mengambil kemurkaan hambaNya
Kedukaan Allah aku mengambil kira sebelum aku mengambil kedukaan hambaNya

Semoga Allah tetapkan pendirian ku. Semoga Allah masih menerima taubatku. Semoga Allah masih kasih pada aku. Semoga Allah masih sudi berada di sisi aku. Semoga Allah masih mahu mendengar setiap hela kecewa ku

Aku yakin Allah kasih pada ku kerana Allah Maha Penyayang. Allah Maha Pengasih

.

Amin

Allah Yang Esa

-Semoga mereka mengucap Alhamdullilah melihat setiap perubahan yang baik-

26.3.11

perlu mencoret sesuatu

pagi yang bening. Aku bangun untuk lunaskan tanggugjawab kepada Ilahi. Namun hati sayu saat itu semakin hampir. Yup ! Semakin hampir untuk pulang ke rumah. Kesabaran itu menguji. Satu ujian tahap keImanan.
Pagi itu juga lunaskan tanggugjawab sebagai seorang mahasisiwi. Siapkan tugasan kumpulan yang aku boleh bagi sepuluh jari tanda BAGUS. hehe. Komitmen. Tanpa rungutan. Walaupun pelbagai badai melanda kami. :)

9.44 pagi sehingga 1.15 petang. Sungguh menguji. Lokasi dekat je dengan kolej. tetapi Kuasa Tuhan menambah lagi tahap kesabaran kami setelah hujan rahmat diturunkan. Redha itu ketenangan bagi aku.

Pulang sahaja , bersihkan diri. Jangan bertangguh. Satu lagi sikap yang aku sedang ubah perlahan-lahan. Meskipun keletihan sukar digambarkan. Namun tiada apa yang mampu aku ucapkan saat air itu singgah ke tubuh. Kesegaran yang maksimum ! Sungguh !

Masa untuk makan dan rehat.........

Ketika itu aku membayangkan. Lalu membawa kepada mimpi sebagai teman tidur ku.
Sungguh tiada niat mahu begitu sebab ia tak kan berlaku !

Kebenaran kekadang menyakitkan namun kebenaran harus dikongsi sebagai satu kegembiraan.

bayi tidur . apa dalam fikiran mereka?

25.3.11

otak padat tangan menggeletar

otak padat dengan kata-kata
tangan menggeletar nak taip kata-kata

tapi ayat tak tersusun

:simpan dulu:

24.3.11

bosan itu suku dalam hidup

apa nak buat pagi ni
separuh 30% DONE
separuh itu 50% DONE

tapi masih bosan .

23.3.11

epilog 1 : Minggu orientasi

Menyimpan seribu kenangan tatkala mengetahui diri genit ini masih ada tempat untuk jejak kaki ke menara gading. ayat biar poyo kekadang .

29jun2008.

tiga hari selepas meningkat usia ke-20 tahun. Masih ingat lagi waktu itu. Pagi itu. Kaki secara rasmi jejak ke Lembah Sintok ini. (mesti la kaki jejak, tak kan kepala jejak plak. Aiyooo. Budaya apekah itu )

Berkurung merah jambu terang pekat. Ber-enam sahaja.
Sayu. Sadih. Serius gembira. 1001 perasaan.

Sampai sahaja awal pagi. taknak bersesak katanya.
Perut buat-buat tanda mahu diisi. tapi tak lalu makan.
ramai sangat ketika itu.
Macam-macam ragam.
Macam-macam bahasa.
Macam-macam fesyen.

Macam ni ke mula-mula. Blur ! Tapi aku masih ingat lagi ketika itu . Aku tak seperti yang lain. Aku datang kosong tanpa ada apa-apa barang tambahan.
Haloooo ! Waktu tu pakai kain cadar takde getah. Saiz queen punye. Katil single ! giler berangan. hehe.
Tapi waktu tu aku akan ingat sampai bila-bila2.

Seminggu orientasi pelbagai.............kawan baru. cerita baru.

ber-LIMA. aku.ila.mini.ein.anis. MALL. ♥ korunk kalau tak ingat tak tahu lah. hehe.

rumate pertama ap2 210 YAB. terengganu mari maaaa !

orang @ kawan pertama di uum ni. mekpah ! kelate mari

sumber gambar : Local C > folder imej > sahabat

bayi itu anugerah Ilahi

as'salam.
kelam kabut nak siap kan kerja
masih mahu melihat kebesaran anugerah Ilahi.
Subhanallah. :)

Besar sungguh anugerah yang diberikan. Melihat dari pelbagai sudut
atas bawah kiri kanan depan belakang
semua nya anugerah

Jadi, untuk apa mahu hidup dalam kekecewaan dan kekalutan.
rileks . tarik nafas. diam. hembus perlahan.
Nafas itu juga anugerah. See. tak leh lari dari anugerahNya.

Jangan lupa solat. Berzikir.
Subhanaallah, Alhamdullilah, Allahuakhbar

Ringkas tapi padat. Percayalah keajaiban Ilahi

bayi anugerah Ilahi. 'buku' untuk ibubapa tulis segala ILMU kehidupan

22.3.11

bangkit pagi bukan untuk kecewa

................

selasa, waktu rehat bagi seorang pelajar seperti aku ini.
Waktu berdating pun sekejap je. Nak kene siapkan kerja yang bermacam-macam

Buat sendiri lebih baik dari plagiat. hehe. ntah betul ntah tidak ejaan itu.

Yang pasti aku bangun pagi dengan azam bukan untuk kecewa. tetapi mencipta bahagia sendiri. Biarlah mereka nak cakap ape sekalipun !

................

21.3.11

kagum dengan perli yang membina

membaca.
Setepek dua tepek tiga tepek
rasa melekat tepat kat batang hidung yang tak mancung
................
terima kasih kepada anda
berjaya
perli dengan membina
................
bukan mahu begitu. tetapi jadi begini.
tali ikat kuat mudah putus sebab gunting tajam!
tajam lagi kata dusta.


20.3.11

perlu untuk rasa begitu

nak tulis ke tak nak.
perlu tulis atau tidak.
simpan atau luahkan
diam atau sebar
jalan atau berhenti

senyum atau kecewa !

18.3.11

aku suka kau

aku suka kau
aku suka cara kau
aku suka cakap kau
aku suka gaya kau
aku suka perasaan kau
aku suka kau !


LoVe y0u

ceritera gadis genit

bukan kerana sifat
mahu duduk diam
bangun capai setinggi yang mampu
tulang cukup untuk tahan
kulit cukup untuk simpan

cetusan terus dari dalam
 ha. jenuh nak tafsir

tapi 2 patah boleh cerita semua !

gadis .dan mulut

gadis dan mulut
mulut di muka gadis
mulut cantik mungil

gadis dah mulut
kawal setiap patah yang keluar
kawal setiap hati yang dengar

gadis dan mulut
jangan sampai kau hilang kawan
jangan sampai kau hilang kawan
jangan sampai kau hilang kawan !

3x aku ulang
jika kau masih seperti itu !
ingat.
kawan lari kau sunyi.

17.3.11

satu pasukan

as'salam

kakteh dengar pelbagai permasalahan.
kerja kumpulan !

Oh !damn.  kakteh memang x suke kerja kumpulan
tapi
kakteh mahu memberi yang terbaik untuk kumpulan kakteh

satu perkara kakteh pegang.
untuk kekal harmoni satu kumpulan

...
Bekerja dengan kelebihan masing-masing.
Hormat dengan kelemahan masing-masing.
...
 
 
 
 
 

Sebelum Selepas

Sebelum ianya berlaku
tak pernah sedar
pejam sebelah mata

Selepas ianya berlaku
baru tersadung kepala
sedar dari mula hingga akhir
sudah celik kedua-dua mata

Sebelum sedar ianya ada
selalu endah abai
soal terguris biar kekal

selepas sedar ianya tiada
baru kosong jiwa
baru rasa kurang
baru mahu air mata

: bila perubahan tidak mampu ubah diri anda, ubah lah perubahan itu:

16.3.11

eh ! Gadis

Gadis.
Chantek.
Mulot kasi bersih sikit boleh tak !

OK. kakteh malas nak maki kau.
ha. kan dah kuar bahasa 'puisi'

Dah lah begitu
mahu begini pulak !

Ringkas






Pagi kecewa di ubati dengan GEMBIRA berganda-ganda










15.3.11

Go. Go. Go. Goyang Golek-Golek

End of this Month :

Mahu pastikan segala kesulitan
mahu sulit sesulit-SESULITnya
mahu ia berakhir pada akhir bulan

Berfikir dengan tekad aku mahu habiskan bulan ini
dengan satu perubahan
yang aku kira-kira sebelum ini belum aku gerak

pergerakan selalu bantut
kerna aku sendiri yang mahu

Jadi , ayat sudah berbelit
mahu putuskan
mahu impikan
mahu jadikan
Kesenangan yang berpanjangan
Bila APRIL menjelma................

Go. Go. Go. Goyang buntut kakteh  :)

p/s : Ingat kesenangan, ingat KFC ! Kalau tak, i will kill myself ! Hamek kau diknon
Tok Wan, pekabo? sehat? hehe


bunuh JARI takpe. tak sakit sangat. Macam nak check darah !

Tidak Mahu Menipu

Dulu,
masa mula-mula
aku mampu perkatakan aku mampu beli
aku mampu bela kata-kata bahawa aku pinjam
aku bangga
mereka percaya

Sekarang
ada masih yang percaya
masih ada yang sungguh mahu melihat kewujudan
sebab sering kali aku menonjolkan

Kini
aku rasa macam muak mahu tipu
aku tipu-tipu mereka lagi
Eh-eh
via Blackberry kat Fesbuk tu kakteh guna application la dik non !
warachoi sangat percaya.
hehehe
bila nak bangga, click pada via BlackBerry . OK


Aik. Hilang sudah identiti puisi ku !
Ya Allah

He-PO-konKRIT

Bila perlu aku melakonkan sesuatu watak
aku mahu watak yang menyintai dan di cintai
aku mahu watak yang cinta dalam khyalan

Takpe, hipokrit
Senyum untuk sesiapa
tapi tuju pada dia
Cakap basi-basi
tapi tuju pada dia
Gurau manja-manja
Mahu tuju pada dia

Konklusinya, dia
tak tuju pada aku.
biasa je lagak !
Berlagak mcm takde perasaan
Macam tak perasan !

hehe. Takpe.
Cuma nak cakap,
Cuma nak pesan
Jauh itu dekat

:)

14.3.11

Impian Seseorang kepada Seseorang

Tengok tapi tersekat
Cakap tapi berlapik
Pegang tapi bukan Empunya
Rasa dengan deria songsang
Jalan tapi di belakang
Duduk tapi di depan
Ketawa untuk gembira

Tafsir lain dari terjemahan
Lari sudah simbol-simbol maksud
Sudah sonsang
Lebih baik dekat tapi sekat  :)

Hari-hari begini

As'salam
Hari ini hari Isnin
Kedah hari ke-2 bekerja. Jadi sifat bermalas-malasan itu pudar sedikit.

Hari ini hari Isnin
Hari yang aku rasa tenang sebab tak masuk FTM
hari yang aku rasa nervous sebab..................

Hari ini hari Isnin
Hari yang dia ada aku ada. ITU sahaja

:)

13.3.11

Untuk kali ke berapa ni

As salam
Sarapan pagi
sekat celah gigi
Ini blog yang entah ke berapa kali
Aku create sebab dulu tak puas hati
Ada je cacat  atas bawah sana sini
Ada je aku rasa macam nak tulis akal mati
Mungkin aku takde mase nak update berita terkini
Juga tiada gambar seksi gambar tekini mahu di-Publisiti

Tapi.

Aku percaya dengan kemampuan diri
Dengan rezeki dari Ilahi
Cuba kekal dengan ini
Kekal dengan ayat berbasi-basi.....

OK . Chill